TISKOVNO POROČILO16. januar 2015 Proizvajalec profesionalne avdiovizualne opreme Blackmagic Design, ki ga na češkem in slovaškem trgu zastopa Syntex, je sporočil, da je kolorist Stephen Nakamura iz studia Company 3 Studios z uporaborešitve DaVinci Resolvekoloriral filmsko uspešnico "Exodus: Bogovi in kralji" .
Company 3 Studio je del podjetja Deluxe Creative Services; Exodus je nastal v produkciji 20th Century Fox. Slavni režiser Ridley Scott (Gladiator, Prometej) in snemalec Dariusz Wolski sta upodobila zgodbo o biblijskem junaku Mojzesu (Christian Bale) in njegovi osvoboditvi 400.000 sužnjev izpod egiptovskega faraona Ramzesa (Joel Edgerton). Celotna vizualna zasnova filma Izhod: Bogovi in kralji pa je v nasprotju z običajnimi predstavami gledalcev o svetopisemskih filmih. "Kljub zapletu - epskim bitkam in ločitvi morskih voda - to ni film, primerljiv s klasičnima deloma 'Deset zapovedi'ali'Ben Hur '.Namen je bil bolj realističen prikaz zgodbe," je dejal Nakamura in ne skoparil s pohvalami za kakovost filmskega gradiva, ki je prispelo v njegovo pisarno.
"Surovi posnetki so bili sami po sebi čudoviti." Kolorist Stephen Nakamura je moralmed masteringom 2D in 3D različice filma upoštevati razlike med obema medijema, zlasti glede svetlobne moči projektorjev in količine svetlobe, ki se odbija od platna, ter s tem posledično upodobitve najsvetlejših delov slike. Običajna projekcija 2D gradiva predvideva svetilnost približno 50cd/m2, medtem ko je pri 3D projekciji ta približno 12cd/m2.
Posledica tega so bistveno temnejši svetli deli in nižje kontrastno razmerje med najvišjimi in najnižjimi vrednostmi svetilnosti. "Ko delate s 3,5 fL [12cd/m2], morate vse skupaj posvetliti, da so srednje in nižje vrednosti svetilnosti primerljive z različico 2D," je pojasnil Nakamura. "Toda ko na ta način prilagodite srednje in temne dele dinamičnega razpona, morate paziti, da obrežete najsvetlejše dele. Ta območja je treba ločiti in obdelati ločeno. Celoten postopek je lahko zelo zamuden, saj je pred dejanskim prilagajanjem vrednosti svetlosti treba ustvariti maske."
Tokratpa je Stephena Nakamuro prijetno presenetilo orodje Highlight and Shadows v paleti Color Match programa DaVinci Resolve 11, ki omogoča izvedbo teh popravkov v načinu Primary Corrections. "To funkcijo zdaj uporabljam skoraj nenehno, kadar koli izvajam popravke za različne formate prikaza, kar se je zgodilo v primeru Exodusa. Deluje neverjetno dobro," je dodal.
"Namesto različnih trikov, ki sem jih uporabljal v preteklosti, samo znižam vrednost svetlosti v svetlih delih slike in vse deluje samodejno." Splošni videz filma je desaturiran, hladni barvni toni pa prevladujejo zlasti v dramatičnih trenutkih. "Takšne prilagoditve lahko zlahka uporabimo za celoten film," je še povedal Nakamura, "vendar je bila v nekaterih posnetkih barva pomemben pripovedni element, zlasti rdeči toni krvi."
"Tonalnost krvi je bilo treba ohraniti," je še pojasnil Stephen Nakamura. "Toda ko enkrat desaturate sliko, ne morete tako zlahka izpustiti samo tistih delov slike, kjer je prisotna kri." V takšnih primerih je treba uporabiti funkcije za vzporedno obdelavo popravkov v rešitvi DaVinci Resolve. "Ustvaril sem en učinek z desaturacijo, v drugem vozlišču kalil kri in vse povezal z vzporednim vozliščem, ki je izpustilo učinke desaturacije in barvnega premika v modre tone za desaturirani del slike.
Natosem lahko s spreminjanjem parametrov vse uravnotežil, tako da je bila dobljena slika videti naravno." Nakamura je uredil tudi nekaj posnetkov, posnetih pri dnevni svetlobi, da bi ustvaril iluzijo noči. Tudi to je vključevalo zatiranje barv in premikanje barv proti modremu delu spektra, da bi posnemali lunino svetlobo.
Ustvariti je bilo treba masko za nebo, katerega svetlost je bilo treba najbolj potlačiti, medtem ko je bilo treba obraze igralcev poudariti s pomočjo mask in funkcij za samodejno sledenje gibanju. "Razen kadar se liki v filmu premikajo kot nori, lahko ustvariš preprosto masko in samodejno slediš obrazom. Rezultat je videti zelo organsko," je pojasnil Nakamura. "Včasih sem moral delati tudi s kompozicijskimi elementi, ki so nadomestili pravo nebo. Studio za učinke je te elemente dobavil ločeno. Njihov videz je bil usklajen z dnevno različico prizora, tako da ustvarjalcem učinkov ni bilo treba ugibati končne barve posnetka.
Uporabil sem jih kot ločen sloj s kanalom alfa, njihovo končno barvo pa sem natančno prilagodil v zadnji fazi korekcijskih del, v projekcijski dvorani." Za kolorista je bil Exodus, tako kot drugi filmi, pri katerih je v preteklosti sodeloval z režiserjem Scottom, hkrati izziv in pustolovščina.
"Noben režiser danes nima takšnega daru za vizualno pripovedovanje zgodb," je dodal Stephen Nakamura.Fotografije zamedijeFotografije vseh izdelkov Blackmagic Design si oglejte na www.blackmagicdesign.com/press/images
. o Blackmagic DesignIzdelki Blackmagic Design so vodilni v panogi video montaže, digitalnih kinematografskih kamer, barvnih korektorjev, video nadzora, signalnih stikal, snemalnikov diskov, monitorjev valovanja in programske opreme za restavriranje filmov v filmu, postprodukciji in na televiziji. Blackmagic Designova serija kartic za snemanje videoposnetkov DeckLink je sprožila revolucijo na področju kakovosti in dostopnosti. Linija izdelkov za barvno video montažo DaVinci od leta 1984 prevladuje na filmskem in televizijskem trgu in je prejela nagrade Emmy™, televizijski ekvivalent oskarjev. Blackmagic Design še naprej ustvarja inovativne izdelke na področju stereoskopske produkcije in obdelave videa 4K. Podjetje Blackmagic Design so ustanovili strokovnjaki s področja postprodukcije in video montaže, pisarne pa ima v ZDA, Združenem kraljestvu, na Japonskem, v Singapurju in Avstraliji. Za več informacij obiščite www.blackmagicdesign.com
. o podjetju SyntexPodjetjeSyntex s sedežem v Pragi je bilo ustanovljeno leta 1994 z namenom distribucije izdelkov in rešitev za prepis računalniške animacije v video, računalniško grafiko, profesionalno montažo in obdelavo videa. Je eden od pionirjev na Češkem in se je uveljavil kot zanesljiv in močan partner na področju digitalne obdelave slike in zvoka. Syntex se ukvarja z distribucijo izdelkov, tehnično podporo in svetovanjem na številnih področjih video in avdio produkcije ter postprodukcije. Od leta 1999 je strankam na Slovaškem na voljo hčerinsko podjetje s sedežem v Bratislavi na Slovaškem. Syntex je distributer izdelkov Blackmagic Design za češki in slovaški trg. Za več informacij glejte www.syntex.cz.